vrijdag 14 februari 2014

DIY valentijnskaart!


Vandaag ishet alweer valentijn en dat betekent natuurlijk een leuke dag met je geliefde! Het kan je vriendje zijn maar misschien ook wel je lieve moeder of je beste vriendin! Het is natuurlijk altijd leuk om iets van een kaart te geven maar een zelfgemaakte kaart maakt het natuurlijk nog net even wat leuker! Ik laat jullie vandaag 3 ideetjes zien om zelf een leuke kaart te maken.
Dit zijn de 3 kaarten die ik gemaakt hebt, in de volgende foto's zullen jullie zien wat je er voor nodig hebt en hoe je het zou kunnen maken.


Als aller eerst heb je natuurlijk kaarten nodig ik heb een roze kaart, een witte en een beige kleur hartjeskaart. Je kunt natuurlijk zelf kiezen voor wat voor kaart je wilt kiezen.


Ook is het misschien leuk om versierd papier te pakken en om hiermee de kaart nog extra te versieren.


Pop-up hartjes stickers zijn er ook altijd leuk bij!


Als je zelf niet zo'n hele grote fantasie hebt en nog nooit echt zelf 3d kaartjes heb geknipt zijn deze drukvellen erg handig! Je kunt de stukjes er los uitdrukken en je hoeft deze dan alleen nog maar op elkaar te plakken, deze komen van de action.


Ook heb je bijvoorbeeld nog deze leuke kaart met zwanen, deze moet je nog wel zelf uitknippen en dit kost wel wat meer tijd als het drukvel maar het is natuurlijk wel leuk omdat je dan alles zelf gedaan hebt.


Dan heb je nog glitterlijm waarmee je erg leuke dingen kunt maken, let op dit moet wel nog drogen dus je kan de kaart nog niet gelijk in de envelop doen!


Dit is de eerste kaar die ik gemaakt had, ik heb er goude stickertjes op geplakt met de tekst; ik hou van jou en een hartje erbij!♥ Ook gebruikte ik het drukvel van de action met de 2 kussende poppetjes dit past natuurlijk goed bij valentijn! Ik wou iets leuks doen met de glitterlijm maar dit mislukte een beetje en ik moest er nog even snel iets van maken, ik maakte daarom een soort van 2 slingers met eraan hartjes.


Een witte envelop erbij kan natuurlijk er ook nog erg saai uitzien, daarom plakte ik er nog 2 pop-up roze hartjes stickers op wat er al een stuk leuker uit ziet. 


Dan de zwaantjes, deze vind ik er zelf erg leuk uitzien en je ziet dat er veel werk in het knippen zat. Met glitterlijm heb ik nog een lijntje gemaakt om de zwanen afbeelding enschreef ik er nog heel toepasselijk Love bij.


Hoewel deze envelop roze is en er al een stuk leuker uit ziet als een witte envelop heb ik er nog een leuke pop-up sticker opgeplakt met daarop; for you! Zo ziet de envelop er al een stuk liever uit.


Dan kun je natuurlijk inplaats van een 3D kaart ook nog je eigen fantasie gebruiken en iets zelf verzinnen en dit heb ik bij deze kaart ook gedaan! Ik koos een hartjes vormige kaart uit omdat dit erg toepasselijk is bij valentijn. Ik trok met de rode glitterlijm een randje om de buitenkant en deed dat hierna nog met de zilvere lijm. Ook gebruikte ik de rode glitterlijm nog om be my valentine te schrijven wat ik zelf een erg toepasselijke tekst vond. Om het toch nog wat leuker te maken had ik een paar hartjes uit een rood papiertje geknipt en erbij geplakt, hierdoor ziet het er erg leuk uit.

Dit is dan ook mijn favoriete kaart omdat hij toch helemaal zelf gemaakt en verzonnen is, een kaart hoeft niet heel speciaal te zijn of heel uitgebreid alleen het gebaar maakt het al mooi.

Gaan jullie ook een eigen valentijnskaart maken of halen jullie er toch liever een uit de winkel?



Liefss, mariska.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten