dinsdag 1 oktober 2013

Oktober Pink Ribbon maand


De maand September ging snel voorbij! En nu is het alweer OKTOBER! De maand van Pink Ribbon. Maar wat is Pink Ribbon? En wat doet het? Lees het hier!


Waar staat Pink Ribbon voor?
Stichting Pink Ribbon vraagt aandacht voor borstkanker. Aandacht voor de borstkankerpatiënt die de juiste behandeling en begeleiding verdient. Daarom financiert Pink Ribbon projecten en onderzoeken op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Met als doel een beter en langer leven voor de borstkankerpatiënt.


Wat kan je doen op Pink Ribbon te steunen?
Je kan verschillende dingen doen om ze te steunen. Je kan een geluksarmbandje kopen, een agenda, een actiebrood kopen, een donateur worden, zelf een actie beginnen om geld op te halen, een jurkje van Sao Paulo kopen of een koptelefoon kopen.

Wij kopen altijd hun armbandjes. Dit jaar ziet hij er als volgt uit:


Ik vind hem persoonlijk heel mooi! (Romana)

De Pink Ribbon Geluksarmband 2013 is voor € 9,95 te koop bij o.a. Etos, C&A, Bruna en Livera. Per armband gaat € 4,30 naar de Stichting. Op www.pinkribbon.nl/geluksarmband kun je zelf aangeven naar welk onderzoeksgebied jouw donatie gaat.


Dan heb je ook nog de jurk van Sao Paulo. 

Jurkje Sao Paulo

Sao Paulo ontwierp een jurk voor Pink Ribbon, verkrijgbaar in roze en zwart. Hij kost € 79,95, en daarvan wordt € 10,- aan de Stichting gedoneerd. Je bestelt de jurk ook op www.kennedyfashion.nl.


De koptelefoon voor Pink Ribbon.


Denon is een fabrikant van home entertainment-producten. Zij komen in actie voor Pink Ribbon door het uitbrengen van een speciale roze uitvoering van de AH-W150 Exercise Freak In-Ear hoofdtelefoon. Voor ieder verkocht exemplaar doneert Denon EUR 15,- aan Pink Ribbon.


De geschiedenis van Pink Ribbon 
In 2003 is Stichting Pink Ribbon opgericht door Borstkanker Vereniging Nederland in samenwerking met Estée Lauder en The American Women’s Club. In 2007 heeft Stichting Pink Ribbon zich verzelfstandigd en werkt sindsdien niet langer meer onder de vleugels van BVN.


Het roze lintje

De geschiedenis van het roze lintje begint met een samenwerking tussen Evelyn H. Lauder, Senior Corporate Vice President van The Estée Lauder Companies en Alexandra Penney, destijds de hoofdredacteur van Self Magazine. Alexandra wilde een roze lint op de cover van een special over borstkanker plakken, maar dat was veel te duur. Daarop bood Evelyn aan om de roze linten te verspreiden via alle Estée Lauder verkooppunten, gratis en zonder voorwaarden. De Pink Ribbon was een feit.

Stichting Pink Ribbon heeft het roze lintje en de naam Pink Ribbon in de Benelux als merk geregistreerd en vraagt hiermee aandacht voor borstkanker.Het roze lintje en de naam Pink Ribbon kregen bekendheid. 


Nederland kleurt nu in de oktobermaand roze om aandacht te vragen voor borstkanker. Pink Ribbon heeft een eigen site. Wil je nog meer weten over Pink Ribbon of wil je dingen bestellen kijk dan gauw op http://www.pinkribbonshop.nl/


Ik hoop dat jullie nu meer weten over Pink Ribbon. Wij in ieder geval wel! 


Liefss, onss


1 opmerking:

  1. Beste Romana en Mariska, Leuke blog, dankjewel dat jullie hieraan aandacht besteden! Groetjes Pink Ribbon

    BeantwoordenVerwijderen